Wallin Sko | Salgs & Handelsbetingelser

Salgs & Handelsbetingelser for Wallin Shoes

Kontaktoplysninger

Wallin A/S
Gersonsvej 7
2900 Hellerup

Cvr: 10 60 72 80
Tlf: +45 30 46 75 95

Returadresse:

Wallin A/S
C/o Source Logistics A/S
Engager 8
2605 Brøndby

Betaling

  • Wallin A/S modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Maestro og Mobile Pay
  • Alle priser vises på den danske side i DKK inkl. Moms.
  • Betalingen for det/de bestilte produkt(er) bliver trukket fra dit pengeinstitut ifm at varen afsendes fra vores lager.
  • Kvitteringen bliver sendt umiddelbart efter transaktionen til den oplyste emailadresse.
  • Wallin A/S benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
  • Wallin A/S egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
  • Den 14. september 2019 blev der indført et nyt krav i Europa om, at alle online betalinger (med visse undtagelser) skal verificeres af køberen.
  • I praksis skal forbrugeren godkende online betalinger i to trin (også kendt som ’2 factor authentication’). Det vil sige, at udover et privat kodeord, skal forbrugeren også godkende et køb gennem en ekstra kode, der sendes til vedkommendes mobil.
  • For at kunne handle i vores webshop skal dit betalingskort således være sat op til 3D Secure og være linket med dit telefonnummer. Hvis dit kort ikke er sat op vil du ikke kunne gennemføre købet.
  • Du kan tilmelde dit kort/mobilnummer via Nets hjemmeside. Følg linket her https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

Levering

Levering til Danmark:

  • Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
  • Varer der bestilles inden kl. 12.00 afsendes fra Wallin samme dag.
  • Wallin A/S afsender varer med Post Nord.
  • Varer leveres på leveringsadressen. Er der ingen hjemme leveres til nærmeste Post Nord udlevering
  • Fragten er 49 kr incl. moms.

Levering til lande i EU

  • Leveringstiden for din ordre er 5-7 hverdage.
  • Varer der bestilles inden kl. 12.00 afsendes fra Wallin samme dag.
  • Wallin A/S afsender varer med Post Nord. Forsendelsen overgår til Post Nord’s samarbejdspartner i det pågældende leveringsland.
  • Varer leveres på leveringsadressen.
  • Fragten er 89 kr incl moms.

Fortrydelsesret

  • Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
  • Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
  • Fragt ifm. returnering afholdes af køber.
  • Ønske om fortrydelse skal meddeles Wallin A/S senest 14 dage efter leveringen og være os i hænde senest 14 dage efter, vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
  • Ønsket om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail info@wallin-shoes.com. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
  • Såfremt varen er returneret i overensstemmelse med ovenstående og nedenstående punkter, krediteres skoene til samme betalingskort hvorfra skoene er betalt. Wallin A/S krediterer først skoene når de ankommet retur til vores lager. Der kan derfra gå et par dage før tilbagebetalingen kan ses på købers konto. Tilbagebetalingen sker via Nets.

Varens stand ved returnering

  • Varen returneres ubeskadiget og i original og ubeskadiget emballage.
  • Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
  • Dette betyder at du må prøve varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Wallin A/S at vurdere varens stand.

Reklamationsret

  • Der gives 2 års reklamationsret
  • Skulle du være uheldig at have modtaget en forkert eller beskadiget vare – skal du reklamere inden for rimelig tid og senest 14 dage efter modtagelse.
  • Reklamationen frafalder ligeledes ved forkert eller ualmindelig anvendelse af produktet.
  • Ved en evt. reklamation kontaktes Wallin A/S på mail: info@wallin-shoes.com – med tydelig beskrivelse og billede dokumentation for reklamationen samt dokumentation for købstidspunkt.
  • Wallin A/S har op til 14 dages behandlingstid på reklamationer.
  • Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Wallin A/S, har vi brug for følgende oplysninger:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
  • Personoplysningerne registreres hos Wallin A/S og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
  • Direktøren og de ansatte for Wallin A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
  • Som registreret hos Wallin A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@wallin-shoes.com.
  • Al kommunikation af kreditkortoplysninger foregår krypteret, og der er således ikke andre, der kan se dine kortoplysninger. Dine kortoplysninger sendes via Dibs Easy til Nets, og vi gemmer ikke kortoplysningerne.

Cookies

  • På https://wallin-shoes.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
  • Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
  • Vi bruger en log-statistik på https://wallin-shoes.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
    Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Wallin A/S hjemmeside.

Klagemuligheder

  • Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

  • For EU-borgere skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform. Mail: ec.europa.eu
  • Ved klage skal vores email adresse angives: info@wallin-shoes.com samt hjemmesiden du har købt varen på.
Scroll til toppen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld vores nyhedsbrev og bliv den første til at modtage nyheder.